06 Mart, 2013

ZEYTİNYAĞLI BAKLA



ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Baklayı çok seviyorum ama; yemeğini değil, kendisini tezgahlarda görmeyi. Malum baharın ilk müjdecilerinden kendisi… Yemeğini ne yapsam sevemedim bir türlü. Her yıl 2-3 defa yapmaya çalışıyorum. Biliyorum çok faydalı da bir sebze, ama ne yapsam nafile bir türlü yiyemiyorum, hadi yemeye çalıştım yutamıyorum, … en son geçen sene pes ettim. Tövbe artık bir kaşık dahi yemeyeceğim. Olsun eşim çok seviyor, keyifle, özene bezene pişiriyorum, ben yiyemesem de uzaktan seviyorum, malum “baharın müjdecilerinden kendisi”. Bana kalırsa deneyin, en azından çok sağlıklı olduğu için sevmeye çalışın…

Malzemeler
½ kg bakla
½ demet dereotu
büyükçe 1 adet soğan
tuz
şeker
1 tatlı kaşığı un
Baklalar en tazelerinden seçilir ve güzelce ayıklanıp, yıkanır son yıkama suyuna 1 tatlı kaşığı un ilave edilir.. Düdüklü tencereye ayıklanmış baklalar, 1 kuru soğan, şeker ve tuz konulduktan sonra, unlu sudan 1 bardak kadar eklenip, yaklaşık 15-20 dakika pişirilir. İndirince ben dereotunun birazını sıcakken içine koyup karıştırıyorum ve kalan dereotunu da üstüne koyuyorum. Aslında Ege tarafından taze soğan ve taze sarımsak ilavesi ile pişirilen bakla en makbulü imiş ancak hiç öylesini denemedim.

4 yorum:

ilhan dedi ki...

Ben yemesini de severim de ama dediğiniz gibi tezgahlarda görünce içim kıpır kıpır olur, ilkbaharın müjdecisi olarak görürüz. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Aynen bakla demek bahar demek ama bende senin gibi yemeyi değil görmeyi seviyorum.
Elerine sağlık canım:)

pelince dedi ki...

Ben bayılırım hatta ölürüm :)) bol sarımsaklı yoğurtla yerim :)) ellerine sağlık..

sibelyalcincom dedi ki...

En çok sevdiğim zeytinyağlı ellerinize sağlık:)