20 Ocak, 2014

SON KUŞLAR/SAİT FAİK ABASIYANIK


"Söz vermiştim kendi kendime: Yazı bile yazmayacaktım. Yazı yazmak da, bir hırstan başka ne idi? Burada namuslu insanlar arasında sakin, ölümü bekleyecektim. Hırs, hiddet neme gerekti? Yapamadım.

Koştum tütüncüye, kalem kâğıt aldım. Oturdum.
Ada 'nın tenha yollarında gezerken canım sıkılırsa küçük değnekler yontmak için cebimde taşıdığım çakımı çıkardım. Kalemi yonttum. Yonttuktan sonra tuttum öptüm. Yazmasam deli olacaktım."

"Haritada Bir Nokta" adlı öyküden.


Son Kuşlar kitaptaki hikayelerden sadece bir tanesi. Kitaba adını veren hikaye de dahil tüm hikayeler güzel ve çok rahat okunur cinsten, hayattan hikayeler. Oldukça güzel bir Türkçe ile kaleme alınmış Son Kuşlar kitabını banakalırsa okuyun derim.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu ara Küçük Mucizeler Dükkanı serisini okuyorum...