12 Aralık, 2012

KADAYIFLI MUHALLEBI (DENİZ)

Tarifi yayınladıktan sonra daha önce bir kere daha yayınladığımı farkettim ikinci baskı için özür diliyorum, ama olsun, hiç değilse resimler farklı olmuş değil mi :)


Daha önce de mutlaka bahsetmişimdir, hep söylüyorum ben tarif defterine yeni bir tarif eklerken, tarifi aldığım kişinin adı ile ekliyorum. Bu tarifi yıllar önce Deniz arkadaşımdan almıştım. Bu hem tarifin denenmiş olduğunu, hem yediğimi ve beğendiğimi gösteriyor. Bir çok sitede var, çoğumuz yemiş ya da yapmışızdır. Kadayıfı genelde yarım kilo alıp, yarısını dondurucuya koyuyorum. Denemeyenler varsa banakalırsa bu hafif ve lezzetli tatlıyı denesinler derim. Ağzınız hep tatlı olsun.

MALZEMELER
250 gr. kırık kadayıf
1 kaşık tereyağ
1 su bardağı ceviz veya fındık
Muhallebisi için;
1 süt
7 kaşık un
1 su bardağı şeker (2 parmak eksik)
1 paket krem şanti
Vanilya
YAPILIŞI
Kadayıf, eritilmiş tereyağda rengi dönene kadar kavrulur. İçine şeker ve ceviz ilave edildikten sonra biraz daha kavrulur. Kadayıfın yarısı büyük tırtıklı borcamın altına serilir. Ayrı bir yerde krema hariç muhallebi malzemeleri karıştırılıp pişirilir. Soğuyunca krem şanti ve vanilya ilave edilip çırpılır. Muhallebi soğuduktan sonra kadayıfların üzerine dökülür. Muhallebinin üzeri kalan kadayıfla kaplanır. Soğuk olarak servis edilir.Not: Kadayıfların üzerine dökmeden önce muhallebinin iyice soğumuş olmasına dikkat edin, çünkü sıcak muhallebi kadayıfları yumuşatır. Ben kadayıfı kavururken şeker ilave etmiyorum ve evde fındık yada ceviz ne varsa onunla kavuruyorum.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Defalarca yapmama rağmen fotoğrafını çekemedim bir türlü..
Ellerine sağlık canım..
Çok sevdiğim bir tatlı..:))

Narince dedi ki...

Ellerinize sağlık.