15 Mart, 2011

İNCİRLİ TATLI

Blogu açık bulunca çok sevindim malum ve madem böylesine bir şansı yakaladım hiç değilse şöyle güzel ve tatlı bir tarif koyayım istedim. Benzer tarifleri çok gördüm sitelerde, bu tarif portakalağacı'ndan (http://www.portakalagaci.com/) alınma. Ben her zamanki gibi biraz şeker ölçüsü ile oynayarak yaptım ve muhallebideki tereyağı kullanmadım ama tarifi orjinal hali ile yazıyorum. Banakalırsa deneyin derim, hafif, güzel ve şık bir tatlı. Bu arada özlemişim blog muhabbetini tüm bunları yazarken yüzümde şöyle kocaman bir gülümseme ile yazdığımı farkettim....


İNCİRLİ TATLI

Malzemeler:

Kek:
6 adet kuru incir, suda ıslatılmış, ufak doğranmış
1 su bardağı ceviz içi
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
3 yumurta
1 paket (1tatlı kaşığı) kabartma tozu
Şerbeti:
1,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı nescafe
yarım su bardağı toz şeker

Muhallebi:
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1lt süt
5 yemek kaşığı toz şeker
inmeye yakın 50gr tereyağı
piştikten sonra 1 poşet toz krem şanti
Hazırlanması:
Kek için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırın. En son inciri ekleyip dikdörtgen borcama dökün ve 160C de pişirin (incirden dolayı düşük ısıda pişmesi gerekiyor). Pişerken krem şanti haricindeki malzemelerle muhallebiyi yapın. Piştikten 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın. Kek piştikten sonra 3-4 dak. havalandırın. Şerbet malzemelerini karıştırıp (pişirmeden) kekin üzerine dökün. 5 dakika sonra muhallebiyi üzerine yayın, buzdolabında 2-3 saat bekletin.

8 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerinize sağlık :)))

Sevgiler,
Evren

cafenoHut dedi ki...

Tam benim damak tadıma uygun bir tatlı kesin denemeliyim. Ne iyi etmişsin de yapmışsın:)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

sağlıklı bir tatlı olmuş ...ellerine sağlık...

durutarifler dedi ki...

Bence süper olmuş. Nescafe ile tadlandırmayı ben de deneyeceğim. Ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

çok severim bu ttalıyı gerçekten nefis olur.Ellerine sağlık Serapçım

Unknown dedi ki...

Blog işi yılan hikayesine döndü artık çok can sıkıcı
bu arada bu tatlıyı yemeyen tatlı yedim demesin bence bilirim sitemde de var nefis nefissss ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

İyice can sıktı bu blog yasağı..
Bugün çok zor girebildim bloglara,yorum yazmak işkenceye döndü.

İnciri çok severim tatlısına bayılırım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım afiyetler olsun mutlu pazarlar sevgiler