Cemrem draje çikolataları ufalayıp, sütlü çikolatayı eriterek aşağıda gördüğünüz kalp çikolataları yapmış. Benzerini daha önce kuru yemişler ile yapmıştı. Bunlar da öyle güzel olmuştu ki; paylaşmadan edemedim. Yapımı kolay, görünümü "ye beni" dedirtiyor, renkler bahar gibi, banakalirsa hemen deneyin derim. Hem kendinizi, hem de etrafınızdakileri mutlu etmenin en kolay yolu.Tarifi daha önce verdiğimi hatırlıyorum. Deneyeceklere kolay gelsin.
08 Nisan, 2015
27 Mart, 2015
BU GÜN BUNU SEVDİM
Canım acıyor;
her söz bir öncekinden daha ağır
Canım acıyor;
rüyalar, kabuslar bile bağır çağır
öyle yorgun, öyle kırgın ki bu yürek
Bahar bile taş gibi ağır,...
23 Mart, 2015
BU GÜN BUNU SEVDİM
Güzel kızım benim,...
Bahar Şiiri
Bu sabah mutluluğa aç pencereni
Bir güzel arın dünkü kederinden
Bahar geldi bahar geldi güneşin doğduğu yerden
Çocuğum uzat ellerini
Şu güzelim bulut gözlü buzağıyı
Duy böyle koşturan sevinci
Dinle nasıl telaş telaş çarpıyor
Toprak ananın kalbi
Şöyle yanıbaşıma çimenlere uzan
Kulak ver gümbürtüsüne dünyanın
Baharın gençliğin ve aşkın
Türküsünü söyliyelim bir ağızdan
Bir güzel arın dünkü kederinden
Bahar geldi bahar geldi güneşin doğduğu yerden
Çocuğum uzat ellerini
Şu güzelim bulut gözlü buzağıyı
Duy böyle koşturan sevinci
Dinle nasıl telaş telaş çarpıyor
Toprak ananın kalbi
Şöyle yanıbaşıma çimenlere uzan
Kulak ver gümbürtüsüne dünyanın
Baharın gençliğin ve aşkın
Türküsünü söyliyelim bir ağızdan
Ataol Behramoğlu
11 Mart, 2015
TİRAMİSU
Hepimizin bildiği, yapımı kolay ve hazır kek ile de yapılabilecek bir tatlı. Aslı kedi dili bisküvi ile yapılıyor diye biliyorum. Ben genellikle evde yaptığım pandispanya ile yapıyorum. Bu sefer hazır pandispanya ile yaptım.Tarifi yıllar önce bir arkadaşımdan almıştım. Güzel ve hafif olan bu tatlıyı kahve eşliğinde aileniz ya da arkadaşlarınız ile, muhabbetli sofralarda tüketin bence. Zaten banakalırsa, kahvaltı uzun süren kalabalık sofralarda, akşam yemeği muhabbet ile aile içinde, tatlı ve kurabiyeler kahve ile dost muhabbetinde, kek çay ile sohbet eşliğinde en iyi gidenlerden...tek başına yemenin anlamı yok diyenlerdenseniz bir de ...
TİRAMİSU
1 şişe süt
2 yumurta sarısı (ben koymadım)
3 çorba kaşığı silme un
4 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya
Muhallebi gibi pişirilecek
1 paket pınar labne peyniri, 1
paket kakaolu altınkek (yada kendi yaptığın pandispanya)
Muhallebi piştikten sonra 1
paket labne peyniri muhallebinin içine konup mikser ile çırpılacak. 1 bardak
süt ile 2 çorba kaşığı nescafe karıştırılıp, kekin önce alt kısmı ıslatılacak.
Araya krema sürülüp sonra kekin üst kısmı konulup ıslatılıp kremanın kalanı
üste sürülüp, kakao elenecek (çay süzgeci ile).
04 Mart, 2015
BU GÜN BUNU SEVDİM
1-Düşündüğünüz,
2-Söylemek istediğiniz,
3-Söylediğinizi sandığınız,
4-Söylediğiniz,
5-Karşınızdakinin duymak istediği,
6-Duyduğu,
7-Anlamak istediği,
8-Anladığını sandığı,
9-Anladığı...
arasında farklar vardır.
2-Söylemek istediğiniz,
3-Söylediğinizi sandığınız,
4-Söylediğiniz,
5-Karşınızdakinin duymak istediği,
6-Duyduğu,
7-Anlamak istediği,
8-Anladığını sandığı,
9-Anladığı...
arasında farklar vardır.
Dolayısıyla insanların birbirini yanlış anlaması için
en az 9 ihtimal var.
en az 9 ihtimal var.
27 Şubat, 2015
KAHVALTININ MUTLULUKLA KESİNLİKLE BİR İLGİSİ VAR ...
MİLFÖY DE PASTIRMA
Cemrem de benim gibi "kahvaltının mutlulukla kesinlikle bir ilgisi var" diyenlerden... Dönem tatilinde kendisi için hazırladığı bu tarif oldukça basit, oldukça şık ve pastırma sevenler için harika bir tarif. Dilediğiniz kadar milföyün içine, 1 parça kaşar peyniri, üstüne 1 parça pastırma (yarım dilim) ve 1 parça daha kaşar peyniri koyup, şekildeki gibi birleştiriyor ve üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra pişiriyoruz. İkinci kere bize yaptığında kaşar yerine tulum peyniri kullandık. Tulum peyniri sevenler için o da çok güzel. Banakalırsa deneyin derim ...hatta belki bu hafta sonu için fikir verir.
28 Ocak, 2015
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
.jpg)




.jpg)
