05 Ocak, 2010

TAVUKLU, NOHUTLU PİRİNÇ PİLAVI


Tavuklu, Nohutlu pirinç pilavı benim en sevdiğim yemeklerden biridir. Yapımı da çok kolay olduğu gibi, yanına sadece bir çorba ve salata yeterli oluyor. Günü kurtarmak için iyi bir alternatif yani. Çoğumuz bu yemeği biliyor yada yapıyoruzdur. Malum kullanacağımız miktarda tavuğu haşlıyoruz ve didikliyoruz. Nohutu ben bolca haşlayıp poşetlerle deepfreze koyuyorum, kullanacağım zaman dolaptan almak inanılmaz kolay oluyor. Tencereye yağ ve nohutu koyup, tavuğuda ilave ettikten sonra pirinç ile kavuruyorum, daha sonra ölçülü yapmadığım için su ölçüsü veremiyorum ama; sıcak su ekleyip pişiriyorum. Yerken üstüne isteğe bağlı olarak karabiber koyabilirsiniz. Sağlıklı, kolay ve lezzetli bir yemek.




2 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Pilav olsunda nasıl olursa olsun harika görünyor ellerinize sağlık...
Sevgiler...

jewel dedi ki...

Bayılırım nohutlu pilava