10 Eylül, 2009

Kış Hazırlıkları …

Kış mevsimini sağlıklı bir şekilde geçirmek istiyorsanız vitamin ve mineral deposu sebzeleri sofranızdan eksik etmemelisiniz diyor uzmanlar. Lahana, karnabahar, brokoli ve ıspanak bunlardan sadece bir kaçı. Bir de kışa girmeden önce yapmamız gerekenler var tabii. Örneğin yazdan kalma bu son günlerde, Sonbahar yağmurlar ile birlikte yüzünü göstermeye, Kış yakındır geliyorum demeye iyiden iyiye yüz tutmuşken, bol miktarda domates ve biber tüketmemizin iyi bir kış öncesi hazırlık olduğu da artık bilinen bir gerçek. Her ikisinde de yüksek miktar da C vitamini var. Özellikle çalışan bayanlar bunları kışın tüketmek üzere hazırlayıp deepfreez’e kaldırdıkları zaman, hem zamandan tasarruf edip, hem sağlıklı şeyler tüketiyor, bir de kışın sebze azlığını düşünecek olursak kendileri için bir hayli alternatif hazırlamış oluyorlar. Ben kendi yaptıklarımdan birkaç örneği sizler ile paylaşmak istedim. Şimdiden sağlıklı bir kış geçirmeniz dileği ile……

Taze Fasulye
Birkaç şekilde deneme ile elde ettiğim en iyi sonuç, Taze Fasulyeleri ayıklandıktan sonra, boş bir teflon tencereye mutfak robotunda çektiğim domatesleri ekliyor, onları şöyle bir çevirdikten sonra, ayıklanmış ve yıkanmış fasulyeler ile birkaç dakika (rengi hafif dönene kadar) pişiriyorum. Daha sonra soğumasını bekleyip, uygun poşetler ile deepfreez’e atıyorum. Sonrası malum işten eve geldiğinizde bu yemeği bir de düdüklüde pişiriyorsanız, sizin için bulunmaz nimet oluyor doğrusu.

Taze Barbunya
Benim en sevdiğim yemeklerden birisi taze barbunya. Barbunyalarda ayıklandıktan sonra, uygun poşetler ile deepfreez’e atılıyor, isterseniz yine robottan çekilmiş domatesi de aynı poşete koyabilirsiniz, ama ben domatesleri ayrı saklamayı tercih ediyorum.

Bezelye
Bezelyeleri aslında Mayıs ayı sonuna doğru atmak gerekli idi ama bu da bir kış hazırlığı olduğu için yazmak istedim. Sadece ayıklayıp koyabilirsiniz, rengi daha güzel olsun derseniz ve vaktiniz var ise ki ben bu yolu tercih ediyorum, kaynayan suya atıp hemen alıp (şoklama) soğutabilirsiniz.

Kırmızı Biber
Kırmızı biberleri birkaç şekilde koyuyorum. Bir kısmını sadece ayıklayıp yıkıyorum ve böyle kaldırıyorum, bir kısmını ise közleyip kaldırıyorum. Sivri biber ve köy biberini de sadece yıkayıp poşetler ile kaldırıyorum.

Domates
Domatesleri robottan çekip poşetlere koyarak bir kısmını da soyup, doğrayıp poşetlere koyarak, hatta bazen menemen yapıp sadece yumurta kırılacak halde iken poşetlere koyarak kaldırıyorum.

Patlıcan
Közmatik’de közlemek şimdiye kadar bulduğum en kolay yöntem, sadece közlüyor, ayıklıyor ve dolaba kaldırıyorum.

Kış hazırlıkları ve dolaba koyduklarım yalnızca bunlardan ibaret değil tabii ki, börekler sarıp, köfteler yapıp, yaprak ayıklayıp, daha birçok malzeme ile dolduruyorum dolabı bazen kurabiye, poaça gibi şeyler bile koyduğum oluyor, çok hamarat olduğumu düşünmeyin sakın, sadece böyle şeyler yapmaktan çok keyif alıyorum. Üstelik işten eve geldiğimde yemek hazırlamak ile geçireceğim süreçte böylece çok kısalıyor. Ama bazen sadece buzdolabının deepfreez kısmının bana yetmediğini ve benim dolaptan bağımsız bir deepfreez’e ihtiyacım olduğunu düşünüyorum :)

Hiç yorum yok: