02 Kasım, 2009

RENK RENK MENEKŞELER VE MENEKŞE BAKIMI



Bu menekşeler ofisime inanılmaz renk katıyorlar ve her görenden hem kendilerine hem bana güzel iltifatlar alıyorlar. İkisi zaten benimdi ama diğer üçü bakım için misafir gelmişlerdi odama. En güzel olanı bu aralar hepsi birden çiçek açtı, hepsi farklı renkte, bakıma gelenler de kendilerini bir güzel toparladı ve üstleri inanılmaz tomurcuk dolu. Sabah odaya girdiğimde ben de onları böylesine canlı ve güzel görünce hem mutlu oluyor, hem de işyerimde güne güzel bir gülümseme ile başlıyorum. Bayanların çoğunluğunun yaptığı gibi çiçeklerle konuşmayı, onları sözlü sevmeyi de sevenlerdenim açıkçası. Bazılarımıza çok saçma gelebilir ama; geçen gün bir yazıda araştırmalar sonucu çiçeklerin “erkek sesinden, bayan sesine” daha duyarlı olduklarını okudum. Bayan sesi tercih sebebi ise bunun sadece sevecen ve yumuşak olmasından kaynaklandığını düşündüm.

Bu arada Menekşe biraz narin bir bitki olmakla beraber emeğinizin karşılığını da çok güzel veren bir bitki. Hep tabaktan sulama yapmanız, çok güneş olmayan ama aydınlık bir yere koymanız gerekiyor. Ben arada bir haşladığım yumurta suyunu, yıkadığım pirincin suyunu bitkilere iyi geldiğini okuduğum için veriyorum (evdekilere). Sararan yaprakları ve solan çiçekleri de almanız lazım tabii ki. Saksısı küçük geldiğinde saksıyı bir boy büyüğü ile değiştirmek gerekiyor. Çoğaltmak da çok kolay, yapraklarını koparıp birkaç gün yarım çay bardağı suda beklettikten sonra direkt toprağa ekebilirsiniz. Hatta ben birkaç defa suda bekletmeden denedim o bile işe yaradı.

4 yorum:

HAKAN ŞEHİRLİ dedi ki...

ahh, o güzelim menekşeler, şimdi tam zamanı çiçeklerin, benimde bir nenekşem var, küçüçük bir saksıda geldi bana , şimdi büyük bir saksısı var ve bugünlerde , tavsiyeler çok güzel elimden geldiğince uygulamaya çalışacağım teşekkür ederim, elinize sağlık.çiçek açınca size bir fotoğrafını göndercem :))
hakan şehirli

mandalincikmazi dedi ki...

Heyyy maşallah ne güzeller pırıl pırıl sağlıklılar
benimkiler yeşil ama hiç çiçek vermiyorlar ben de üzerlerine yapay çiçek koydum acaba bu onlara gerek yok nasılsa çiçeğimiz var mesajımı verdi dersin :))
Bi de ben tabandan sulamıyordum ondan mı açmıyor açaba oysa ofise getirdiklerinde çiçekleri vardı ...

Unknown dedi ki...

S,a bir sorum olacaktı önemli ve acil benim menekşenin bir kaç yaprağında yumuşama var sizce neden ne yapmalıyım? Teşekkürler simdiden

Adsız dedi ki...

menekşelere özel bir bakım gerekli. direk güneşi almayacaklar. sürekli sulamayacaksınız. Tabağına hafta 1kere su vermeniz yeterli. bide arada sırada çiçeklerle konuşun. Bakın nasılda menekşeleriniz çiçek açacaktır.