17 Aralık, 2009

Nazım HİKMET....KADIN

KADIN

Kimi der ki kadın
uzun kış gecelerinde yatmak içindir.
Kimi der ki kadın yeşil bir harman yerinde
dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir.
Kimi der ki ayalimdir.
Boynumda taşıdığım vebalimdir.
Kimi der ki hamur yoğuran,
Kimi der ki çocuk doğuran,
Ne o, ne bu, ne döşek, ne köçek, ne ayal, ne vebal.
O benim kollarım, bacaklarım.
Yavrum, annem, karım, kız kardeşim hayat arkadaşımdır.

Nazım HİKMET

Bu şiiri çok severek okurum her zaman. Hatta uzunca bir zaman buzdolabımda küçük bir mıknatıs ile takılı durdu. Bazen de düşünürüm şiiri okuduktan sonra bunu dillendirebilmek için ne gerekir diye. Çünkü çoğumuz sevgimizi bir türlü anlatmayı bilemeyiz. Ya da anlatmak istediğimiz zaman çok geç olur... Bazen de düşünüyorum sanıyorum kadınlarımız hem herşey, hem de hiç birşey diye....






5 yorum:

Adsız dedi ki...

bende cok severim bu siir ama siz yanlis yazmisiniz (kimi derki hamur yoguran, kimi derki cocuk doguran )olmali :)) yoksa siirlerimiz sayfalara eksik yayiliyor

Serap dedi ki...

Haklısınız, günümüzde yazmak yerine internetten alıntı yapmanın kötülüğü sanıyorum bu. Bende farkedince üzüldüm doğrusu. Uyarı için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Kadın şiirde ancak bu kadar güzel anlatilabir

Adsız dedi ki...

Merhaba, şiir Nail V. Çakırhan a aittir.

Ümit Tekin dedi ki...

Şiir Nail Vahdet Çakırhan'a aittir.