06 Ocak, 2011

DOMATES ÇORBA VE ANKARA SOĞUĞU

Ankara soğuk kış günlerinden nasibini bolca aldı bu günlerde. Özellikle sabah ve akşamları hava inanılmaz soğuk. Bu gün koştur koştur evden çıkma, servise yetişme ve soğuğa inat en az bir durak önce inip çok kısa bile olsa yürüme faslını geçip işyerine gelirken şöyle dumanı üstünde sıcacık ve bol kaşarlı bir domates çorbası bu havaya ne güzel giderdi diye düşündüm. Aslında kahvaltıda çorba içmek gibi bir adetim yoktur ama, üşüyünce insanın hayal dünyası ve istekleri sınır tanımıyor sanırım. Bütün bunları düşünürken bir de dört mevsimi de sevmeme rağmen kışın en çok şu siyah-beyaz görüntüsünü sevmediğimi, gri tonlarından çok hoşlanmadığımı ve güneşli günleri, kuş cıvıltılarını, çiçek kokularını çooook özlediğimi fark ettim. Bu kadar sözün üstüne çoğumuzun bilmesine rağmen domates çorbası tarifini de aşağıda yazdım. Banakalırsa siz de deneyin, üstüne bol kaşar ve karabiber ilavesi ile nefis oluyor.




DOMATES ÇORBA

3-4 yemek kaşığı un
3-4 yemek kaşığı ayçiçek yağı
2 kaşık domates salçası yada 1 paket domates püresi
(yazın rendelenmiş domateste kullanılabilir)
1 bardak süt
4-5 bardak su
tuz


Tencereye yağımızı alıp, unu ilave edip unun kokusu çıkana kadar çeviriyoruz. Salça yada domates püresini ilave edip bir iki karıştırmadan sonra, azar azar el çırpıcısı ile karıştırarak suyu ilave ediyor, kaynayıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz (yağı biraz bol tutar isek topaklanma ihtimali nerede ise sıfırlanıyor, bir de çırpıcı ile yapmakta unun topaklanmaması için iyi oluyor ). Altını söndürmeye yakın tuzunu ve kıvamına göre 1 bardak süt ilave edip, kısık ateşte on dakika kadar pişiriyoruz. Yerken rendelenmiş kaşar ve taze çekilmiş karabiber ilavesi inanılmaz güzel bir lezzet veriyor. Yapanlara yada yapacaklara afiyet olsun.

6 yorum:

sibellebutikpasta dedi ki...

Ankara başlığını görünce hemen geldim:-))ben de kışı sevmeyip yazı özleyenlerdenim, bu havada Ankara'da gireceksin battaniye altına alacaksın eline kumandanı çekeceksin yanına üzerinde çorba ile bir sehpa...
Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis bol kaşarlı harika olur ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Sıcak sıcak bu soğuklarda en güzel içilecek çorba,bol kaşarlıda oldumu tamamdır.
Ellerine sağlık
Sevgiler.

Yaren dedi ki...

Corba nefis görünüyor ellerinize saglik. Böyle nefis corbalari bize en sevdiren mevsimde kis olsa gerek:) Kisla aram fena sayilmaz ama benim mevdimim ilkbahar ve sonbahar.Sizde günes dolu bir yil diliyorum,yeni yiliniz kutlu olsun.

dokuzuncubulut dedi ki...

Havalar soğuyunca insanın alkılana ilk çorba geliyor değil mi:)) Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık.

lezzettabağı dedi ki...

Bir Ankara lı olarak bende merhabalar demek istedim. Ankara nın ayazı meşhurdur yazı özlesekte kışı yaşamadan olmaz değil mi.. Herşeyiyle Anklara benim vazgeçilmezim.. Çorba da soğuklarda harika gider ailece bu çorbayı çok severiz. eline koluna sağlık canım. bu vesile ile sevgilier gününü ve kandilini yürekten kutluyorum. esenkal.