10 Ocak, 2011

MANDALİNA VE PORTAKALLI LEZZETLER ETKİNLİĞİ


Ben ilk defa bir etkinliğe katıldım ve sanıyorum biraz elime yüzüme bulaştırdım. İlk olunca ne yapacağımı tam bilemediğim için eksiklikler oldu sanırım. Yıldız hn.'ı biraz uğraştırdığım için kendisinden hem özür diliyor hem sabrı için teşekkür ediyorum. Haşhaşlı Portakallı Muffin tarifim ile katıldığım etkinliğe. Tarifi önceden okumayanlar için tarif aşağıda. Etkinliğe katılmak için http://mandalincikmazi.blogspot.com adresinden Yıldız hn.'a başvurabilirsiniz.

HAŞHAŞLI PORTAKALLI MUFFİN

Malzemeler
3 yumurta
3 su bardağı un
1,5 su bardağı tozşeker (ben 1 su bardağı koyuyorum)
1 su bardağı portakal suyu
2 portakal kabuğu rendesi
2 çorba kaşığı haşhaş tohumu
1 su bardağı sıvıyağ (ben yağı bir hayli azaltıyorum)
1 paket kabartma tozu

Yumurta ve şekeri çırpıp daha sonra diğer malzemelerini karıştırıp, muffin kalıplarına koyup 170-180 derecede 15-20 dakika kadar pişiriyoruz. Eviniz miss gibi portakal, ve kek kokusu ile dolmuşken, bu soğuk havaları düşünecek olursak banakalırsa yanına 1 fincan nescafe de çok yakışır.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Önemli olan bu nefiff muffinler.
Olur böyle aksilikler.
Ellerine sağlık
Sevgiler.

saniyesultan dedi ki...

muffinlerden aldım ,çayımı boş içiyordumda..

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,portakallı lezzetleri çok seviyorum.Eminim harika olmuştur.