26 Ekim, 2010

YOĞURT TATLISI



Sizde benim gibi kışın çokça üşüyenlerden ve üşüdüğünüzde canı, tatlı ama illada şerbetli tatlı isteyenlerden misiniz? Evet çok üşürüm ve üşüdüğümde canım şerbetli tatlı ister doğru. İster de yiyen yok, çok nadirdir canım istedi diye şerbetli tatlı yaptığım yada aldığım. Bu tatlıyı bayramda yapıp anneme götürmüştüm, resimlemek ve şimdi yayınlamak o nedenle geçte olsa kısmet oldu. Yıllar önce bir arkadaşımdan aldığım güzel bir tarif yoğurt tatlısı. Daha önce de bahsetmişimdir denenmiş tarifler her zaman garanti olduğu için, bilmiyorum sizde böyle şeyler yapar mısınız ama, aldığım kişilerin isimlerini yazarım tarifin başına. Bu tariften önce sürekli yaptığım bir yoğurt tatlısı tarifim vardı ancak, bu tarifte hiç yağ olmadığı için, hafif ve güzel bir tarif olduğu için, şimdiye kadar beni hiç hayal kırıklığına uğratmadığı ve yapımı da çok kolay olduğu için diğer tarifi neredeyse 15 yıllır hiç yapmaz oldum. Ölçüsü de çok güzel ve bir iyi tarafı var, ölçünüz bardak ise yuvarlak borcam yada benzeri bir tepside, ölçünüz kase ise büyük fırın tepsisinde yapabiliyorsunuz. Bu da tarifi veren arkadaşımın hiç unutmadığım dipnotu idi. Gerçi ben hiç büyük fırın tepsisinde yapmadım, şeker ölçüsü biraz daha fazla idi ancak biraz kırptım, arada bir portakal kabuğu ilave ediyorum, üstüne ceviz, findık, hindistan cevizi, ....ne ister iseniz çok yakışıyor. Banakalırsa deneyin, kendiniz için olmasa bile, misafirleriniz için şu soğuk günlerde içinizi ısıtacak bir tatlı.

ESMA TATLISI

3 yumurta
1 ölçü yoğurt
1 ölçü şeker
2 ölçü un
1 paket kabartma tozu

Şerbet
3 ölçü şeker
4.5 ölçü su

Ölçü su bardağı ise büyük yuvarlak borcam, ölçü kase ise fırın tepsisinde pişirilir.
Şeker, yumurta 15 dk. Çırp, yoğurda ve diğerlerini karıştır, fırına sür. Keki pişerken şerbetini hazırla. Kek fırından çıkınca 1 çay bardağı ılık su (bardakta oda ısısında beklemiş su) ile ıslat. Kek ve şerbet ılınınca şerbetini dök. Soğuyunca üstüne Hindistan cevizi, ceviz, fındık vs. dök.

2 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım
ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık şerbetinde limon yokmu şekerleme olmazmı acaba kolay gelsin