19 Nisan, 2011

ISPANAKLI BAŞEMAL SOSLU KREP








Yavaş yavaş mevsim sebzeleri tezgahlardaki yerini alırken, artık daha seyrek yapıyor da olsam, ıspanaklı bir tarif daha doğrusu bizim çok sevdiğimiz ıspanak ve başemal soslu krep tarifi vermeden mevsim sebzelerine geçiş yapmak istemedim. Hafif ve ıspanak sevmeyenlerin bile rahatça tüketebileceği, şık, üç aşamalı olduğu için biraz el oyalasa da buna değecek bir tarif. Aynı tarifi başka başka içler ile de yapabiliriz. Tavuk favorilerimiz arasında. Banakalırsa içi nasıl olursa olsun, siz sevdiğiniz bir çeşidi deneyin derim.


ISPANAKLI KREP BOHÇALARI


Krep malzemeleri:

2 bardak un,

2 bardak süt,

2 yumurta,

yarım paket kabartma tozu,

tuz, tereyağ


İç malzeme:

1 adet iri kuru soğan,

2 yemek kaşığı zeytinyağı, yarım kilo ıspanak,

tuz, karabiber,


Beşamel sos:

3 çorba kaşığı un,

4 çorba kaşığı sıvıyağ,

2 su bardağı süt,

1 tatlı kaşığı tuz.

Yapılışı: Krep malzemelerini bir kâsede karıştırıp boza kıvamına getirin. Teflon tavayı kızdırıp çok az tereyağ koyun. Karışımdan kepçeyle alıp tavaya yayın. Kreplerinizi arkalı önlü pişirin. Soğanı zeytinyağında öldürün. Ispanağı ekleyip arada karıştırarak suyunu çekene kadar pişirin. Tuzunu, karabiberini ilave edip karıştırın. Harç ılınırken sosu hazırlayın. Un ve sıvıyağı kavurun. Sütü azar azar yedirin, koyulaşana kadar pişirin. Karışım çok katıysa bir miktar daha süt ilave edin. En son tuzunu ekleyin. Kreplerin ortasına bir miktar harçtan koyun. Bohça şeklinde kapatıp ters çevirin. Üzerlerine sostan döküp , rendelenmiş kaşar peyniri ilave ederek, üzerleri kızarana kadar pişirin.

12 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim olsada yesem şimdi.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

cafenoHut dedi ki...

Daha öğle yemeği zamanına da çok var ama bu ıspanaklı tarif açlığımı bir kat daha arttırdı. Zaten ıspanağı çok severim, offf.. Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

Serap Hanım ellerinize emeklerinize sağlık olsun:)
beşamel sos evimizde ısrarla reddediliyor ama ben tarifinizi aklıma kaydediyorum belki bir gün lazım olur :)

olsada yesek suzan dedi ki...

harika olmuş bende çok severim ve yaparım ellerine sağlık....

Aycan dedi ki...

Offff çok nefis görünüyor.Olsa yerdim şimdi.Ellerinize sağlık.

Sevgilerimle;

sevimlimutfak dedi ki...

Harika görünüyor, çok güzel olduğu belli. Ellerine sağlık, sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

evde ıspanak var yapsammı ne görünce canım çekti:))) ellerine sağlık canım

durutarifler dedi ki...

OFF nefis gerçekten. Ellerine sağlık. Gerçi ben artık ıspanak sezonunu kapatmak istiyorum ama buna da dayanılmaz ki.

Unknown dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor canım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Bizim ev halki ispanak yememgini pek sevmez ama onlara bu haliyle yaparsam seveceklerini düsünüyorum nefis olmus elinize saglik

eldivenlerim dedi ki...

ıspanaklı herşey çok güzel;) enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

limbolin dedi ki...

sanırım acıktım:) elinize sağlık harika görünüyor..