30 Mayıs, 2011

YÜREĞİMİN SESİNİ DİNLE/SUSANNA TAMARO



Suanna Tamaro'nun ilk okuduğum kitabı "YÜREĞİNİN GÖTÜRDÜĞÜ YERE GİT" isimli kitaptı. Okuduğumda çok beğenmiş, hatta kızımın da okuması için, kitabı bir arkadaşımdan alıp okuduğum halde, saklamak adına satın almıştım. Kitap; 80 yaşında bir kadının, büyüttüğü ve son zamanlar ergenlik nedeniyle çok ta iyi anlaşamadığı ve uzaklara giden torununa yazdığı mektuplardan oluşuyordu. Vasiyet gibi değil ama, iç dökme, dertleşme, hem kendini hem de kendi yaşantısı ve kızının yaşantısını irdeleme ve bir nevi iç hesaplaşma. "Yapmaya değecek tek yolculuk içimize yapacağımız yolculuktur", o özgün çağrıya kulak vermeli, "Yüreğimizin götürdüğü yere gitmeliyiz" diyor yazar. Bu kitap İtalyada dönemin Umberto Eco'nun "Gülün Adı" kitabından sonra, en başarılı en çok satan kitap imiş.




Kitabın ikincisi çıkmış, "YÜREĞİMİN SESİNİ DİNLE". İkinci kitabı eşim aldığında inanılmaz sevindim ve bir telaş okumaya başladım. İlk kitap 1994'te basılmış ve sanıyorum ben 1995 de okudum. Aman Allahım tam 16 yıl geçmiş aradan... Oysa daha dün satın almış ve henüz bebek olan kızımın okuması için ayırmıştım. İkinci kitaba bu duygular ile başladığım için mi bilinmez ilk 30 sayfası biraz ağır gitti. İlk kitabı yanlış mı hatırlıyorum, ne oluyor, niye olaya giremedim derken bir çırpıda okudum ve bitirdim. Hatta birinci kitabı da aldım tekrar başucuma, elimde ki bitince ara ara okuyabilirim diye. İlk kitapta ki küçük kız çocuğu büyümüş ve genç bir kadın olmuş. Kendi öyküsünü keşfetmek istiyor, bir kimlik arayışı ile kendi yüreğine ve kutsal topraklara doğru bir yolculuk. Mistik bir kitap. Yazar bu kez "Yüreğimin Sesini Dinle" diyor okurlara. Yaşama bir anlam katmak, öfkeyi, sevgiyi, kırgınlıkları, güce dönüştürmek için... Bu tarz kitapları seviyor iseniz banakalırsa okuyun derim....

3 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ilk kitabı büyük bir coşku ile okumuştum...ikincisinden haberim yoktu...:(((...ilk fırsatta alacağım ...kızınız okuyorsa ne güzel ben oğluma okutamıyorum....((...sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

sanada hayırlı kandiller canım

HerbiRenk dedi ki...

bu kitabı okumam yılllar yıllar yıllar önceydi, ama gerçekten çok güzeldi:)