30 Mart, 2010

PEYNİRLİ DİLİM


İnanılmaz kolay ve ani gelen misafirler için çok çabuk yapabileceğiniz bir tarif. Hafta sonu kahvaltısına, çay sofralarına çok yakıştırıyorum ben. Umarım siz de beğenirsiniz.
Malzemeler
½su bardağı + 2 yemek kaşığı sıvı yağ (2 yemek kaşığı sıvı yağı ben koymuyorum)
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yumurta (sarısının biri üstüne)
3 çay kaşığı kabartma tozu
12 yemek kaşığı un (gerekirse bazen biraz daha fazla alıyor, o yüzden unu ölçmeden göz kararı yapıyorum), biraz tuz
İçine peynir.

Hamur yoğulup ikiye bölünecek ve dikdörtgen şeklinde hafif bastırılarak açılacak. Üzerine peynir koyup (ben peynire dereotu ilave ediyorum), iki ucu ortada birleştirilecek. Yumurta sarısını sürüp dilerseniz haşhaş, susam ya da çörek otu serperek pişirebilirsiniz. Piştikten sonra dilim dilim keserek servis yapabilirsiniz.

*Peyniri üstüne koymak yerine, hamurun içine de katabilirsiniz.

1 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

merhabalar:)
ne hoşş ne cici bir sayfa bu böyylee:)
samimi ve içtenliğinize,birbirinden lezzetli paylaşımlarınıza hayran kaldım...
seve seve izleyiciniz oldum hemen...
bende sizi bekliyorum sayfama...
kucak dolusu sevgilerimle..
:)