18 Mart, 2010

ÇİKOLATALI FRANSIZ KEKİ



Kekin adı "Çikolatalı Fransız Keki" ama siz adına aldanmayın, kek ile pasta arası inanılmaz güzel bir lezzeti var. Pişerken evi saran miss gibi koku, çikolatanın vazgeçilmez lezzeti, ikram ederken aldığınız güzel iltifatlar da cabası. Aslına bakarsanız kek demek sanıyorum biraz haksızlık oluyor. Cumartesi/Pazar deneyin banakalırsa. Eminim ki sizin de vazgeçilmezleriniz arasında bir numaraya oturacaktır. (Tarifi http://www.portakalağaci.com/ dan almıştım, tarif defterime alıntı yaptığım tariflerden şimdiye kadar hiç hayal kırıklığına uğradığım olmadı, bu tarifi de uzun zamandır sürekli yapıyorum)

Malzemeler

Kek malzemeleri
160 gr bitter çikolata
150 gr margarin
4 yumurta
2/3 su bardağı toz şeker
2/3 su bardağı çekilmiş ceviz/fındık
2/3 su bardağı un
1 paket vanilya
3/4 paket kabartma tozu
Üzerine
Çikolata sos (1 paket hazır sos + 1/2 litre süt)
1 su bardağı çekilmiş ceviz/fındık

Hazırlanması
150 gr. margarini benmari usulü eritin. Eriyen margarine 160 gr bitter çikolatayı ekleyerek çikolatanın da benmari usulü erimesini sağlayın. Çikolata hala sıcak iken derin bir kaba alın. 4 yumurtanın sarısını (ben 3 kullanıyorum), toz şekeri ve cevizi ekleyip iyice çırpın. Unu ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin. Cam bir kapta 4 yumurtanın beyazını çırpıp köpük haline getirin (ben sarısı ile beyazını ayırmadan çırpıyorum). Çırpılmış yumurta beyazlarını kek karışımına yavaşça ekleyerek düşük hızda karıştırın. Karışıma kabartma tozunu ekleyerek aynı şekilde bir-iki kez daha karıştırın. Fırını 170C'ye getirin. Kalıbın altına yağlı kağıt koyup kenarlarını da fırça yardımıyla ayçiçek yağı ile yağlayın. Karışımı kalıba yayıp ısınan fırında 20 dakika pişirin. Kek pişerken paketin arkasına göre sosu hazırlayın, (ben 1/2 paket çikolata sos yapıyorum, yeterli geliyor) sos oda sıcaklığına gelince pişen kekiniz de yeterince soğuyunca keki kalıptan çıkarıp bir tabağa ters çevirin. Üzerine (kenarlardan akacak şekilde) ince bir tabaka halinde sosu yayın, üzerine çekilmiş ceviz , fındık yada hindistan cevizi serpebilirsiniz. Bu arada kalıp olarak küçük yuvarlak borcamdan yaklaşık 1 parmak daha geniş bir aliminyum tepsi kullanıyorum. Küçük borcamda yapmayı denedim ama küçük geldiği için kek kabardıkça fırına dökülmeye başladı ve fırını kapağı açıp kapatarak kurtarabildim.

2 yorum:

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ellerine sağlık..Mis gibi çikolata kokmuş buralar:).
Sevgiler..
aslı

NiLaY dedi ki...

lezzetli oldugu her halinden belli :)) ellerine saglik, sevgiler..