09 Kasım, 2010

GÜNEŞLİ BİR GÜN VE YAŞAM




Sen, çiçek olup etrafa gülücükler saçmaya söz ver. Toprak olup, seni başının üstünde taşıyan bulunur. (MEVLANA)
Ankaralılar birkaç gündür yazdan kalma, sıcak, bol güneşli ve tertemiz bir hava ile güne başlıyor. Siz de öyle misinizdir bilmem ama, ben kendimi böyle güneşli günlerde daha bir mutlu, daha enerjik, daha pozitif hissediyorum. Güneş bana gülümsediğinde sanki bende her sabah günaydın dediğim yüzlere, daha bir ağız dolusu ve yüzümde kocaman bir tebessüm ile günaydın diyorum. “Ne tür insan seversin?” diye bir soru sorulur mu bilmem ama, bana ne tür insan seversin deseler sanıyorum vereceğim cevap; “gülen insan” olurdu. Merhaba derken, nasılsınız derken, ilk karşılaşma anında yada ayrılırken, odaya girerken, güne başlarken, kendi ile barışık olan ve kocaman gülen insanlar… Yanlış anlaşılmasın sürekli gülmek ya da ben çok güler yüzlüyüm demek çok uzak anlatmak istediklerimden. Ben ki hatta hüznü seven, bir tarafı hep hüzün barındıran, ikisinin de insanda aynı ölçüde bulunması gerektiğine inanan, hatta kendimde hüznün ağır bastığını düşünen ancak oldukça pozitif düşünmeye çalışan ve selamlaşırken içten ve ağız dolusu gülenleri sevenlerdenim. Riyasız ve yalansız içten gelerek tabii,… Siz kocaman gülerek selamlaşırsanız inanıyorum ki kocaman olmasa bile tebessüm ile geri gelir selamınız. “Saygı verilmez alınır” sözünü hep severdim, aşağıdaki yazıda da anlatıldığı gibi hiçbir şeyin verilmeyeceğini hep geri yansıyacağını öğrendim zaman içinde... Çok beğendiğim bir yazı banakalırsa sizde okuyun demek ve sizinle de paylaşmak için yazdım tüm bunları. Hayattan aldıklarımız, aslında hep verdiklerimiz ile ilgili. Hani derler ya "ne ekersek onu biçeriz".

YAŞAM
Bir adam, oğlu ile ormanda yürüyüş yapıyor. Birden çocuk takılıp düşüyor ve canı yanıp “Ahhhh” diye ...bağırıyor.
İlerideki dağın tepesinden “Ahhhh” diye bir ses geri geliyor. Çocuk şaşırıyor. Merak ediyor ve “Sen kimsin” diye bağırıyor. “Sen kimsin” diye cevap geliyor dağdan..Çocuk kızıyor. “Sen bir korkaksın” diye bağırıyor.
Dağdan gelen ses “Sen bir korkaksın” diye cevap veriyor.
Çocuk babasına dönüp “Ne oluyor böyle?” diye soruyor.
“Oğlum” diyor adam, “Dinle ve öğren!”Dağa dönüp “Seni seviyorum” diye bağırıyor. Gelen cevap “Seni seviyorum“ oluyor. Baba tekrar bağırıyor, “Sen bir harikasın..” Gelen cevap “Sen bir harikasın..”Oğlan çok şaşırıyor, ama ne olduğunu gene anlayamıyor. Babası anlatıyor..
“İnsanlar buna ‘Yankı’ derler, ama aslında o ‘Yaşam’dır. Yaşam daima sana senin verdiklerini geri verir. Yaşam davranışlarımızın aynasıdır. Daha fazla sevgi istediğin zaman daha çok sev! Daha fazla şefkat istediğinde, daha şefkatli ol!. Saygı istiyorsan insanlara daha çok saygı duy. İnsanların sabırlı olmasını istiyorsan, sen sabırlı olmayı öğren. Bu kural yaşamımızın bir parçasıdır, herkes için her zaman geçerlidir.Yaşam bir tesadüf değil, yaptıklarımızın bir aynada yansımasıdır..”

2 yorum:

mutfakcini dedi ki...

Ahh diyorum ben de..İçime dokundu .Her satır..Teşekkürler canım :)

Tijen dedi ki...

Keşke Mevlana'nın sözlerindeki gibi yaşayabilseydik...