05 Eylül, 2013

YAĞLI BİBER TURŞUSU





En son yazdığım yazının tarihine baktım da bir hayli zaman olmuş yeni bir şeyler yazmayalı. Aslında bir şeyler yazmayı çok seviyorum, sizlerle paylaşmayı, sizlerden yeni ve değişik şeyler öğrenmeyi,... ama; malum bazen hayat farklı farklı şeyler sunarken bize, günlük telaşlar, rutinin dışında gelen olaylar, bazen tatil, hastalık,... erteliyor sevdiğimiz şeyler yapmayı. Hani bir söz vardır ya "Kul kurar, kader gülermiş" diye. Kurduklarımız ile yaşadıklarımızın ritmi hiç tutmuyor bazen. Malum Eylül ayı geldi, benim en çok sevdiğim mevsimdir Sonbahar. Hele bir de bir Ormanda çalışıyor iseniz, tüm renkleri, tüm hüzünleri, mevsimin değişimini, yazın gidişini ...seyreder durursunuz. Eylül biz bayanlar için bir de telaş vaktidir. Malum kışlıklar hazırlanacak. Turşular, salçalar, reçeller, kurular yapmanın, dondurucuyu hınca hınç doldurmanın artık son demleridir. Bu turşu Esra arkadaşımın yaptığı, sadece yapmak ile kalmayıp benimle de paylaştığı yapımı kolay, yemesi keyifli bir turşu. Banakalırsa turşu yapma telaşın daysanız, bir de bunu deneyin derim.

Malzemeler

3-4 adet pet şişe
yapmak istediğiniz kadar acı/tatlı sivri biber 
her pet şişe için­;
1 çay bardağı yağ
1 çay bardağı sirke
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker ile iyice karıştırılarak bir karışım hazırlanır. 

Pet şişelere biberin büyüklüğüne göre 2 yada 3'e böldüğümüz biberler aralara sarmısak da ilave edilerek dolana kadar yerleştirilir. Her pet şişe için 1 ölçü karışım ilave edilir ve şişenin ağzı kapatılır. 1 Hafta boyunca her gün, yatay olarak bırakılan şişe çevrilir ki, her yeri karışımı eşit olarak alabilsin. Sonrasında turşumuz hazır, istediğimiz zaman tüketebiliriz. Geçen kıştan kalan turşularım var inanın hala, yeni yapılmış gibi duruyorlar.

2 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Arkadaşınızın ve sizin ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

renklisalyangoz dedi ki...

Sarımsak yok mu?Bir de pet yerine 1kg lik kavanozkarda yapsak ölçü ne olmalı.Malum plastik sıkıntılı.Ellerinize sağlık....