26 Nisan, 2010

MERHABA


MERHABA,

Bazen bazı kelimeleri çok sık kullanmak ile birlikte sanıyorum bir çoğumuz ne anlama geldiğini bilmiyor, dil alışkanlığı ile tekrar ediyor, hatta genellikle ne demek diye düşünmüyoruz bile. Geçenlerde Sunay Akın bir programında Kanuni Sultan Süleyman’ın kızlarından biri olan Mihrimah Sultan adına iki tane (Üsküdar ve Edirne de) camii yapıldığını ve bunun hikayesini dinledim. Mimar Sinan’ın bu konuda tartışmasız çok iyi olduğunu bilmekle birlikte açıkçası bir kez daha hayran kaldım, hem Mimar Sinan’a hem de Sunay Akın’ın anlattığı olaya. Mihrimah Farsçada güneş ve ay anlamına geliyormuş. Edirnekapı Camii’nin tek minaresinin arkasından güneş batarken, Üsküdar’daki caminin minareleri arasından ay doğuyormuş. Sanıyorum bu hesaplama, estetik ve matematiğe hayran olmamak mümkün değil. Bu tür sohbetleri, hikayeleri çok sevdiğim içindir ki sizlerle paylaşmayı da çok seviyorum. Aşağıda ki, yazıda da çok güzel ve anlamlı. Umarım beğenirsiniz…..

MERHABA,
Merhaba demek ne demek? Hiç düşündünüz mü? Ya da bilen var mı içinizde? Merhaba ne anlama geliyor diye?.Çok ilginç bir o kadar da hoş ve sıcak bir anlamı varmış meğer...'Merhaba' aslında farsça kökenli olup ''benden size zarar gelmez'' anlamına geliyormuş. Çok hoş değil mi? Bunu öğrendikten sonra karşımdaki insana "merhaba" demek daha bir anlamlı oldu benim için, bu mesajı okuyan herkese benden; MERHABA Türk Ordusuna Merhabayı öğreten Atatürk’tür. Bilindiği gibi Osmanlı ordusunda İçtimalarda Komutanlar Askeri '' Selamün aleyküm asker '' diye selamlar, askerde ''essalmün aleyküm '' diye cevap verirdi.
Atatürk üsteğmen, Selanik'te Alay komutanı rahatsızlanıyor istirahat verilip gönderiliyor. Alayda bir çok kıdemli subay olmasına rağmen Alay komutanı vekilliği geçici olarak Atatürk'e veriliyor. Atatürk ilk içtima sabahı atının üstünde alayın önüne geliyor ve birden aklına Selamün aleyküm yerine '' MERHABA ASKER '' demek geliyor.

Asker önce ne cevap vereceğini bilemiyor bir an alay efradında duraksama yaşanıyor. Atatürk ikinci kez ve daha gür ve sert bir şekilde MERHABA ASKER i tekrarlıyor. Asker de o an kendiliğinden ''Sağol '' ile cevap veriyor.

Atatürk can dostu Nuri CONKER İLE İSTANBUL FLORYADA sohbet yaparken ''Nuri biliyor musun? Merhaba Asker i bu orduya ben soktum '' diyerek yukarda ki olayı anlatmıştır.

Hiç yorum yok: