08 Nisan, 2010

KAHVE BAHANE


Hava yine kapalı, dışarda yine yağmur var ve bugünlerde içi bir kıpırdayıp, bir hüzünlenenler için güneş adeta bizimle saklambaç oynuyor. Daha iki gün önce, insalar sokakta montsuz geziyordu, bu gün bere takanları bile gördüm. Ergenlikteki çocukların ruh halini taşıyoruz anlayacağınız... Sürekli tomurcukları inceliyorum bu aralar, sanki 24 saat bakacak olsam, açtıkları anı yakalayabilecekmişim gibi geliyor. Yağmurun en iyi tarafı doğadaki yeşilin bütün tonlarını ortaya çıkartması ve tomurcukların büyümesine hız katması sanıyorum. Yağmur ve bereket ne hoş bir anlam bütünlüğü içindeler değil mi? Yıllarca çok kalabalık bir ofiste çalıştıktan sonra, son bir yıldır yalnız çalışıyorum. İyi tarafları çok, boş zamanlarımda bol bol okumaya, kendimi dinleyip, camdan teker teker gelen mevsimleri doyasıya seyretmeye, hesapsız, yalansız, riyasız ve hatta dedikodusuz çalışmaya fırsatım olması ile birlikte, uzun yıllar boyunca karşı karşıya çalıştığımız arkadaşıma, ahiretliğime de büyük bir özlem duyuyorum zaman zaman.... Çay ve kahve molasında çoğunlukla sessizliğin sesini dinliyorum camdan mevsimlere bakarken. Zaman telaş içinde geçerken kaçırdıklarımızı düşünüyorum. Huzurlu ve mutluyum mutlu olmasına da söyleyeceklerimi dinleyecek, tek bakışımdan anlayacak, gözümdeki sevinci de, hüznü de görecek birinin eksikliği var sanıyorum. Anlatmaya başlamadan ne dediğimi anlayacak, sonuna kadar dinleme sabrını gösterecek, anlattıklarım bir tarafa anlatmadıklarımı bile tahmin edecek biri... Aşağıdaki yazıyı internette bir sitede okudum ve bu ruh halime ne kadar uyduğunu fark ettim. Umarım etrafınızda sizi dinlemeyi becerebilen dostlarınız vardır. Bu arada bahsettiğim arkadaşıma bir şey oldu sanmayın, sabahtan akşama beraber olmasakta, her gün görüşemesekte, hen gün telefonlaşıyoruz. Banakalırsa sizde okuyun...

Sevgi için anlayın;

Bir söz içinde sözün söylendiğinden fazlası vardır. Sözün ilk anlamı üzerinden anladığımız sadece bir gölgesidir. Ama unutmayın ki her gölge arkasında güneşi saklar. Özellikle yakın olanlar sözlerin söylendiğinden daha çok şey söylemek isterler birbirlerine. Sözün içine baktığınız kadar arkasını da kollayın. Çünkü gölge güneşten haber verir. Evliliğinde sorunlar yaşayan bir erkeğe annesinin söylediği şu sözlerini aklınızdan çıkarmayın; "Eşinin söylediklerini dinle!" Aynı erkek, bir defasında yine annesine baş vurur. Bu defa asıl öğüdünü fısıldar annesi. "Şimdi git ve eşinin sana söyleyemediği her sözcüğü dinle." Aşka giden yolun kapısının anahtarı sevdiğinizi kulaklarınızla dinlediğiniz kadar kalbinizle de dinleyebilmenizdedir. Gölgeyi görüp güneşi fark etmezseniz üzülürsünüz. (S.DEMİRCİ)
"Şimdi git ve eşinin veya sevdiğinin sana söyleyemediği her sözcüğü dinle."

Hiç yorum yok: