10 Şubat, 2014

KALP KURABİYELER/SEVGİLİLER GÜNÜ




Malum bu hafta Sevgililer Günü. İster kutlayın ister kutlamayın, her yerde ilanlar, reklamlar, bir tüketim çılgınlığı, gençlerde bir telaş, bir telaş,... sormayın gitsin. Bence bir çiçek, kendi ellerinizle yaptığınız pasta, kurabiye, unutmamak ama aynı zamanda abartmamak en güzeli. Kızım çok güzel kurabiyeler yapmış ve resimlemiş. Kimbilir belki bu tarifi bu hafta uygulamak isteyen vardır diye ben de sizlerle paylaşmak istedim. İster sevgiliye, ister anneye, komşuya, misafire, banakalırsa deneyin derim.

CEMREMİN KAKAOLU ÇAY KURABİYESİ

Malzemeler:
2 adet yumurta
1 su bardağından az zeytinyağı
1 su bardağı şeker
1 paket kakao
3 bardak un(su bardağı)
1 paket kabartma tozu bir paket vanilya bir kaşıkta sarella ekleyin
Ben vanilya ve sarelle koymadım.

Malzemelerinizi hazırlayın , önce bir kapta yumurta ve şekeri mikser yardımı ile iyice çırpınız. Daha sonra zeytinyağı ve kakaoyu da ekleyerek çırpmaya devam ediniz kakao iyice eriyince diğer malzemeleri ekleyiniz ve yoğurmaya başlayınız. Önceden ısıtılmış fırında 20/25 dakika pişiriniz.


Cemre:  Not : Ben kakao miktarı fazla olduğu ve şeker hamuru kullanacağım için sarelle ve vanilya kullanmadım. Üstünü şeker hamuru ile kaplamamın kolay olması için de kabartma tozu eklemedim. Şeker hamurunu da Eminönünü'den hazır aldım.

Hiç yorum yok: