06 Ekim, 2009

Yalancı İşkembe Çorbası


1 adet haşlanmış ve didilmiş tavuk göğüs
1 yumurta
3-4 yemek kaşığı kadar un
5-6 yemek kaşığı yoğurt

Bütün malzeme bu kadar hatta tavuk suyunuz var ise tavuk koymasanız ya da çok az koysanız bile oluyor. Ben yarı tavuk suyu, yarı su koyuyorum. Yumurta, yoğurt ve unu mikserle çırpıp biraz su ekleyerek koyu bir ayran kıvamına getiriyorum ve yaklaşık 3-4 dört su bardağı su+tavuk suyu olan tencereye sürekli karıştırarak ekliyorum. Suyu ilk başta az koymamın sebebi sonradan koyuluğuna göre ihtiyaç halinde eklemem tabii ki. Bir de artık çoğumuz biliyoruz ama yoğurt ile yapılan çorbalara iyice kaynayıp hatta, pişme işlemi de bittikten sonra tuz atmak gerekiyor yoksa çorbanız kesiliyor. Bu çorba malum yalancı da olsa işkembe çorbası ya, altını kapatmadan 1-2 dakika evvel 2 diş sarımsak rendeliyorum. Kaselere koyduğunuzda da sirke ile servis yapılıyor. Daha yenilerde yaptım ve eşim gerçekten işkembe çorbasına çok benziyor dedi. Üstelik çok zahmetsiz bir çorba.

Hiç yorum yok: